Tuinieren in het klein

Ondanks, of misschien juist vanwege, de slechte zomer die we tot nu toe gehad hebben, heb ik ontzettende zin in veel groen om me heen. Helaas heeft een groot deel van mijn planten op het balkon de winter niet overleefd, dus het is daar niet zo fleurig op het moment. Zaterdag hoop ik op de markt voordelig een flink stel geraniums op de kop te tikken. Maar omdat planten het op mijn balkon zwaar te verduren hebben met veel wind en weinig zon, ben ik ook aan het nadenken hoe ik ervoor kan zorgen dat ik mijn planten wat meer bescherming kan bieden.



 Wat zoeken op internet leverde heel veel inspiratie op. Voor het inrichten van kleine balkons, maar ook voor het aanleggen van een minituin in je woonkamer. Achter glas zijn je kruiden prima beschermd tegen die Nederlandse plensbuien en pakken ze elk zonnestraaltje mee als je ze op een warm plekje zet. Ook geraniums doen het perfect op de vensterbank, zo weet ik van mijn zus.







Dus komend weekend haal ik mijn plantenetagere naar binnen en ga mijn woonkamer omtoveren tot een groene oase. Op het balkon plant ik geraniums in hangbakken en verder kleed ik de boel aan met een plastic vloerkleed, lichtjes en wat kussens. Het geld voor grote nieuwe planten stop ik liever in groen voor binnen. Dan weet ik tenminste zeker dat ik er ook met slecht weer van kan blijven genieten!






 








Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints