Schilderen tegen de klok

Er zijn mensen die allerlei hobby's hebben en zich hier regelmatig mee bezig houden. Die een avondje sporten, een middag achter de naaimachine kruipen en weer een andere dag lekker op de bank zitten met een boek. Ik ben niet zo iemand. Bij mij gaat het in golven. Of beter, in tsunami's.

Als ik iets doe, is het bijna obsessief. Dan stort ik me er volledig in en doe meteen niks anders meer. Vaak gebeurt dat als ik iets nieuws ontdek, zoals laatst met het bakken of met de naaimachine. Dan heb ik meteen mijn hele keuken vol staan met alle mogelijke soorten meel en werk ik systematisch mijn nieuwe kookboek af. Zo heb ik me in oktober en november ondergedompeld in de wereld van WordPress omdat ik hiermee zelf websites wilde kunnen bouwen. Dat ik daarvoor eerst ingewikkelde HTML codes moest leren begrijpen maakte het allemaal wat lastiger, maar de uitdaging des te groter.

Maar het kan ook om iets gaan dat ik al eerder heb gedaan. Zo kan ik weken achter elkaar het ene na het andere boek verslinden. Of, zoals de afgelopen anderhalve maand, elke avond schilderen. Alleen heb ik wel een excuus voor die laatste obsessie. Ik had namelijk geen keus. Tot eind maart hangen en staan mijn schilderijen in het gemeentehuis van Oud-Beijerland. Dus voor die tijd moest ik zorgen dat ik genoeg had om te kunnen laten zien. Flink aanpoten. En toen ik de schilderijen ging ophangen, bleek dat met de kleinere exemplaren niet zo goed te gaan. Die moesten dus de vitrine in. Maar met als resultaat dat er een groot stuk kale muur over was. Er zat niks anders op dan nog 2 schilderijen erbij te maken. Grote. Hele grote. In 2 dagen. Dus je snapt mijn obsessieve schilderen.



Inmiddels hangt en staat alles. Vorige week is de expositie officieel geopend door wethouder Henk Kievit. Vrienden, familie en collega's waren gekomen, waardoor het voor mij echt als een soort verjaardag voelde. Daarna nog wat met elkaar gaan eten, wat een perfecte afsluiting was van een perfecte dag. Soms zijn die obsessies zo slecht nog niet!




Stom genoeg heb ik geen foto's van de expositie gemaakt. Wel twee van toen ze nog bij mij thuis waren. Voor wie interesse heeft; de expositie duurt tot eind maart en is te bezoeken tijdens de openingstijden van het gemeentehuis (W. van Vlietstraat 6, Oud-Beijerland).







Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints